Na co máte v lékárnách právo aneb Desatero pro klienty lékáren

  • Na slušné, ohleduplné a  příjemné chování personálu, na respektování vašeho handicapu.
  • Na přiměřené soukromí. Nikdo vás nemůže nutit mluvit o citlivých otázkách za blízké přítomnosti dalších osob.
  • Znát jméno zdravotníka který se vám věnuje. Každý lékárník i farmaceutická asistentka musí být označen jmenovkou s pracovním zařazením.
  • Na vydání či objednání léku dle lékařského předpisu nebo vašeho přání, pokud je to možné.
  • Na návrh dalšího postupu (náhradní lék, odeslání zpět k lékaři apod.) v případě nedostupnosti vámi či lékařem požadovaného léku (např. v případě ukončení výroby, registrace, výpadku apod.).
  • Na ověření a doplnění neúplného receptu, je-li to možné (ověření předepsaného medikamentu podle záznamů lékárny, vašeho nálezu či konzultací s lékařem), abyste nemuseli absolvovat další cestu do ordinace a lékárny.
  • Na automatické poskytnutí základní informace o léku, který kupujete či vyzvedáváte na recept.
  • Na srozumitelnou a přiměřenou odpověď v případě dotazu na účinek, složení, užívání, nežádoucí účinky či  vzájemné ovlivňování se léků.
  • Na zhotovení nebo zajištění individuálně připravovaného léku (dle předpisu lékaře), případně informaci která lékárna toto léčivo připraví.
  • Pokud se k vám v lékárně nechovají podle těchto pravidel, vyberte si jinou, což je vaše právo. V  žádném případě nejste nuceni respektovat nasměrování do určité lékárny.

 

Odkazy:

http://www.lekarnici.cz/